I přes to, že Golang je staticky typovaný programovací jazyk, vykompilované binárky pro práci s pamětí používají garbage collector (GC), díky čemuž vám umožní psát velice nízko a výkonně, zároveň však bezpečně. O Go GC se říká, že je nejrychlejší GC.
Go má pointery, nicméně nepodporuje pointerovou aritmetiku. Vedle toho práce s pointery je v Go daleko pohodlnějšá než v C.
Byť se tedy v Go nemusíte starat o organizaci paměti, myslím si, že každému, kdo chce psát nějaký skutečně efektivní kód, pomůže, pokud pochopí, jak jeho programovací jazyk hospodaří s různými zdroji, včetně RAM.
Tohle platí obecně. Pokud si myslíte, že píšete v JavaScriptu, TypeScriptu, Jave, nebo Pythonu a něměli byste znát tyto fundametální věci, pak z vás skutečně developer nikdy nebude…. Tím neříkám, že nebudete umět programovat.
Pokud vás tedy zajímá ja to funguje v Go, pak koukněte na tento pělný článek, nebo shlédněte následující video. Oboje popisuje v podstatě totožné a získáte rychlý vhled do problematiky správy paměti v Go.